De la nimic la marea lansare

6 pași pentru crearea primului dvs. site web

Cui ne adresam?

Urcarea pe un munte necesită adesea luni sau ani de pregatire, atât la urcarea efectivă cât și la pregătirea pentru a o face. Crearea sau comercializarea unei afaceri de succes este foarte similară. Este nevoie de ani de muncă grea pentru a învăța, experimenta și exersa pe calea succesului. Majoritatea informatiilor de aici sunt destinate experților in marketing și celor cu un site web de afaceri

model website

Definitii

Domeniul este de fapt numele site-ului, de ex: webdesign.ro

Hosting-ul este un spatiu pe un server, unde vor sta fisierele site-ului tau

Sistemul de management de teme, pagini, imagini, formulare de contact, etc.

Platformele automatizate

Toată lumea a văzut reclame pentru constructorii de site-uri, în esență șabloane de site-uri, care vă permit „să creați un site web apăsând un buton!”.

Acestea sunt de obicei platforme de blogging.

Site-uri precum: Blogger, Tumblr, TypePad, Wix etc, oferă atât planuri gratuite, cât și plătite, în funcție de complexitatea pe care o dorești pentru designul tău web, dacă ai nevoie de găzduire web și de cât de puternic vrei sa fie serverul web pentru a menține traficul. Înțeleg de ce aceste site-uri ar fi într-adevăr tentante pentru viitorul proprietar de site la o prima vedere, dar ar trebui să le evitați. Dacă nu faceți decât să va distrati și să faceți bloguri ca hobby – fără probleme – nu ezitați să folosiți un șablon de site web. Dar, dacă încercați să construiți un site web de afaceri, vă pregătiți să eșuați.

Nu o faceți! Iată de ce…

Motivul nr. 1

Nu economisiti bani: va atrag cu o oferta gratuită după ce ati inregistrat un nume de domeniu. Dar, atunci descoperiti că nu puteti face multe cu acel plan gratuit. Sigur, puteți configura un blog de bază, dar va avea reclame impuse (care nu vă avantajează), primiți un suport teribil și aveți limitări semnificative de spațiu. Atunci decideti să treceti  la un plan de abonament. Deși nu sunt extrem de scumpe, nici ele nu sunt ieftine. În comparație cu găzduirea propriului dvs. site, este similar – uneori mai scump, în special atunci când luați în considerare în continuare un șablon al site-ului web pe serverul lor web.

Motivul nr. 2

Este mult mai restrictiv:  La început, nu veți personaliza mult site-ul dvs. – am înțeles asta. Deci este minunat că aveți constructor de site-uri și găzduire web, toate combinate. Însă, veți bloca creșterea site-ului dvs. de afaceri, dacă utilizați una dintre aceste platforme. Comparativ cu orice sistem de management de conținut real (CMS) independent, aveți opțiuni foarte limitate, în ceea ce privește proiectarea web, funcționalitatea, accesul la fișiere și capacitatea de a personaliza site-ul dvs., cu o dezvoltare corespunzătoare a mărcii, în comparație cu un șablon de site.

Motivul nr. 3

Nu este mult mai ușor: Motivul final pentru care oamenii sunt atrași de aceste platforme de șabloane de site-uri este că promit că sunt „mai ușoare”. Pentru un proprietar care face un site web de afaceri, acest lucru este atractiv la început. În realitate, nu este cea mai buna alegere. Dacă știți cu adevărat ce faceți, puteți configura un site web de afaceri WordPress în 5 minute:

Vedeti video aici

De fiecare dată când o veți face, veți învăța mai multe și veți fi mai buni (și mai rapizi). CMS-urile pe care vi le voi arăta mai târziu în acest articol sunt mult mai puternice, ușor de personalizat și mai simplu de utilizat (în diferite grade) decât oricare dintre aceste platforme terțe.

Pasii necesari...

Site-ul dvs. are nevoie de un loc în care să stea (a.k.a. găzduire web)
Prima componentă a unui site web pe care trebuie să o luati  în considerare este găzduirea.

Poate părea intimidant, dar nu este.

Gândiți-vă la site-ul dvs. web ca la o colecție de fișiere. Când este „găzduit” pe computer (ca toate celelalte fișiere), numai tu îl poți deschide.

Când găzduiești acele fișiere pe un server web, oricine se poate conecta la acel server prin internet.

Companiile care găzduiesc oferă spațiu pe aceste servere sau chiar pe propriul server web dedicat dacă sunteți dispus să plătiți pentru asta.

Cumpărați un pachet de găzduire de la un furnizor de găzduire, de obicei oferit de registratorul de nume de domeniu, iar aceasta vă permite să încărcați fișierele site-ului dvs. web. După ce conectați numele de domeniu (care este pasul 2 – nu săriți mai departe!), Oricine vă poate vizualiza site-ul.

Există câteva lucruri pe care doriți să le căutați la găzduirea web.

Serviciul clienți:

fara el, lucrurile nu vor merge bine.  Dacă sunteți un începător cu site-urile web, veți face greseli din când în când. De obicei, lucrurile sunt ușor de remediat, cel puțin pentru un expert. Stergeti din greseala ceva, sau ceva în afara controlului dvs., face ca site-ul dvs. să cada. Cu cât este mai lunga intreruperea, cu atât vă costă mai mult.

Dacă dvs ați făcut greșeala, probabil că site-ul dvs. va fi nefunctional până la remedierea problemei. Acolo aveti nevoie de asistență  pentru serverul web. Majoritatea echipelor de asistență vor avea chiar și copii de rezervă complete ale site-ului dvs. pe care le pot restabili 

Căutați pe site pentru detalii despre echipa de asistență a gazdei:

Deși doriți să folosiți e-mailul, este cea mai proastă formă de asistență, atunci când timpul este esențial.

Vreti să puteți contacta asistența prin telefon și / sau chat live. Ambele sunt mai bune, dar cel puțin unul este necesar.

Viteza

Deși nu am să intru în detalii în acest moment (acestea nu sunt importante înainte de a-ți funcționa site-ul), viteza site-ului este extrem de importantă pentru SEO.

Site-urile rapide nu numai că se clasifică mai bine, dar un site rapid vă va ajuta, de asemenea, să vă maximizați conversiile. Luați în considerare acest lucru în căutarea de găzduire pentru site-ul dvs. de afaceri.

Gazduirea este doar o parte a ecuației, dar una importantă. Diferența dintre găzduirea slabă și cea bună poate fi o diferență de 50% + în timpul de încărcare, care este uriaș.

Deci, cum găsiți o gazdă rapidă?

Acest lucru este complicat, deoarece nu există o modalitate ușoară de a le compara.

Viteza de găzduire este un lucru de care nu veți fi niciodată sigur 100% până când nu îl încercați (sau nu veți primi o recomandare de încredere … Recomand Romarg). Acestea fiind spuse, țineți cont de următoarele bune practici:

Evitați găzduirea partajată – Găzduirea partajată înseamnă că partajați un server web cu mai multe alte site-uri (adesea sute sau mii). Este lent și, dacă ai ghinion și împărtășești cu site-uri spammy, site-ul tău de afaceri ar putea fi chiar penalizat de Google. Fie VPS (uneori partajat, dar într-un mod mai bun), hostingul sau hostingul dedicat (cea mai bună opțiune) sunt alternative solide.
Obțineți ceea ce plătiți – Gazduirea este unul dintre cele mai mari costuri în pornirea unui nou site web de afaceri. Dacă aveți un buget extrem de limitat și doriți să mergeți la cea mai ieftină găzduire, este în regulă, nu așteptați nimic uimitor pentru 5 Euro / lună. În general, cu cât plătiți mai mult, cu atât gazda va fi mai rapidă. Viteza vă va ajuta să vă conectați în lumea social media, unde veți putea face reclama si  posta.
Petreceți ceva timp în forumurile de găzduire web, până când veți găsi câteva gazde web cu care vă doriți să încercați.

Apoi, comparați serviciile și prețurile și alegeți un plan care să funcționeze pentru bugetul dvs. În continuare, puteți trece la pasul 2.

Este timpul să începeți să vă gândiți la ceea ce va fi prezentat in  site-ul dvs. web.

Dacă aveți deja o idee în minte, acest lucru va fi ușor. 

Cei mai buni antreprenori nu vin cu idei mărețe, ci rezolvă nevoile pieței
Motivul pentru care trebuie să aveți cel puțin o idee generală despre ce va fi in site-ul dvs. de afaceri este că acum e timpul să alegeți un nume pentru acesta. Puteți căuta milioane prin intermediul registratorilor de nume de domeniu, dar luați-vă timp pentru a găsi unul care rezonează cu dvs.

Notă importantă: Nu există un nume de domeniu perfect. Deși unele nume ar putea fi puțin mai bune decât altele, în final acesta reprezinta o parte foarte mică din afacerea dvs., în comparație cu conținutul real de pe site-ul dvs. web.

Opțiunea nr. 1 – Metoda forței brute: dacă sunteți o persoană deosebit de creativă, puteți alege un nume de domeniu excelent singuri.

Acest lucru a fost mult mai ușor în urmă cu ani, când au fost luate mai puține nume de domeniu bune, dar este totuși posibil dacă veți fi creativi.

Alegeți orice registrator de nume de domeniu (de unde puteți achiziționa domeniul), apoi căutați numele de domeniu dorit. Acesta vă va spune dacă domeniul este disponibil pentru a fi cumpărat sau nu.

Rețineți că ar trebui să încercați să evitați să folosiți cratime într-un nume de domeniu, chiar dacă registratorul de nume de domeniu încearcă să vă ofere afacerea secolului. Dacă sunteți nou, faceți-va timp și consultați această listă cu cele mai bune practici pentru nume de domeniu.

CMS reprezintă un sistem de gestionare a conținutului.

Nu uitați că stocați fișierele site-ului dvs. web pe serverul de găzduire. Dacă doriți cu adevărat, puteți edita aceste fișiere de fiecare dată când doriți să aduceți o modificare site-ului dvs. de afaceri.

Un CMS vă permite să editați site-ul dvs. web din domeniul propriu-zis. Puteți să vă autentificați în domeniu și apoi să vă personalizați aspectul, setările și conținutul, precum și să creați postări și pagini noi, adesea folosind șabloane de site-uri ușor de utilizat.

Cu alte cuvinte: Creează și actualizează un site web mult mai ușor și vă economisește o grămadă de timp.

Nu există un CMS perfect. Sunt sute disponibile, unele mai bune decât altele. Totuși, în general, toate cele de top au puncte forte și puncte slabe diferite.

Presupunem acum ca doriti să creați un site web sau un blog relativ de bază (cum ar fi Quick Sprout). Dacă da, rămâneți la unul dintre CMS-urile populare pe care urmează să le conturez.

Dacă încercați să creați o aplicație web personalizată sau un instrument complicat, va trebuie o soluție personalizată. Fie sa fiti partener cu un dezvoltator pentru proiectul dvs. fie sa angajați o firmă de dezvoltare.

Ar fi imposibil să vă arătam, pas cu pas, cum să instalați fiecare dintre acestea pe fiecare server web, dar puteți găsi un tutorial dacă cautati pe Google sau pe Youtube pentru:

„Instalați [numele CMS] [hosting]”

În acest moment, aveți un site web în funcțiune.

Acum, trebuie să-l facem minunat.

Pentru orice CMS major, veți instala o temă. Temele sunt construite pe baza unui CMS , dar sunt personalizate pentru a arăta și funcționa diferit. Acest lucru permite crearea de teme pentru diferite afaceri: artiști, antreprenori, podcasters, afaceri locale etc.

Voi trece peste temele pentru principalele 3 CMS-uri de pe piata. Toate lucrează practic la fel.


Cum să găsiți o temă excelentă pentru WordPress:


Aveți câteva opțiuni diferite atunci când vine vorba de teme. Prima opțiune este de a căuta în WordPress.

Accesați „Aspect> Teme” din meniul lateral și apoi faceți clic pe „Adăugați o tema noua” în partea de sus:

Puteți sorta teme după „opțiuni”, „populare” sau după orice „filtru funcțional” avansat pe care îl căutați.

Dacă vă place aspectul miniaturii temei, faceți clic oriunde pe ea pentru a deschide o fereastră de previzualizare.

Dacă vă place previzualizarea (din panoul din dreapta), faceți clic pe Instalare. În caz contrar, faceți clic pe butonul „X” și veți reveni la ecranul dvs. de căutare.

După ce instalați o temă, trebuie să o activați pentru ca aceasta să se activeze pe site-ul dvs. web. Puteți face asta direct din ecranul de instalare.  Sau reveniți la pagina principală de teme și veți vedea noua dvs. temă ca o opțiune.

Faceți clic pe ea ca înainte, dar de data aceasta va exista o opțiune „activare”, precum și o opțiune „previzualizare în direct” dacă nu sunteți sigur că doriți efectiv activarea acesteia.

A doua opțiune este să găsiți o temă folosind un site terț. Acestea sunt de obicei teme premium, așa că așteptați-vă să plătiți 30-60 de Euro pentru o temă. Puteți găsi câteva teme gratuite gratuite, dar cele mai bune sunt cele premium.

Este o taxă unică și vă recomand dacă aveți seriozitate în legătură cu afacerea dvs. Puteți începe întotdeauna cu o temă gratuită și să vă convertiți la premium mai târziu, totuși.

Cel mai cunoscut site de teme este Themeforest, dar, dacă doriți să încercați altele, căutați doar „teme WordPress” în Google.

Ce veți găsi, cu Themeforest, este că există multe alte opțiuni:

Puteți sorta teme după categorie, etichetă, preț, popularitate și multe altele. În partea dreaptă, veți vedea un preț pentru tema, precum și volumul de vânzări pe care îl are.

Dacă faceți clic pe o temă, puteți vedea orice recenzii, precum și o previzualizare și mai multe detalii despre această temă.

Cu o temă premium, nu numai că primiți teme mai bune, în general, dar primiți și suport de la creatorul de teme în sine, care poate fi foarte util pentru începători.


Găsirea unei teme Drupal:

Drupal, ca și WordPress, are propriul depozitar de teme. Diferența este că se află în afara panoului de administrare.

Motorul de căutare nu este la fel de prietenos, dar ai totuși o sumă decentă de opțiuni tematice (nu aș spune la fel de bine ca la WordPress):

În majoritatea cazurilor, nu există o previzualizare ușoară, așa că va trebui să accesați fiecare temă și să căutați în jur legături către documentație și demonstrații. Dacă găsiți una care vă place, derulați un pic în jos, sub introducere pentru tema, la secțiunea descărcări. Descărcați una dintre cele mai recente versiuni.

Acordați o atenție specială numărului de versiune. Temele din versiunea 6 nu vor funcționa la versiunea 7 din Drupal și invers. Va trebui să încărcați tema în directorul temelor din Drupal:

/ site-uri / toate / teme / tema ta

Apoi, navigați la „administrați> teme” și faceți clic pe „activa” pe noua temă. În cele din urmă, va trebui să accesați preferințele utilizatorului și să selectați noua temă.

Dacă sună dificil, iată un scurt tutorial care vă arată cum să faceți acest lucru:

De asemenea, puteți cumpăra teme premium pentru Drupal, pe care vi le recomand cu mare încredere. Acestea sunt mult mai ușor de căutat, în plus, de obicei, arată mai frumos în ceea ce privește un șablon al site-ului. Din nou, puteți utiliza Themeforest sau orice altă piață tematică pe care o doriți.
Joomla este puțin diferită, prin faptul că va trebui să găsiți o temă pe un site terț. Dar, dacă căutați „teme gratuite Joomla”, puteți găsi multe opțiuni gratuite gratuite.
În mod alternativ, puteți utiliza în continuare Themeforest sau orice altă piață premium.

Instalarea este destul de directă. Trebuie să descărcați tema și apoi să o încărcați pe CMS.

Găsirea unei teme Joomla:

Joomla este puțin diferită, prin faptul că va trebui să găsiți o temă pe un site terț. Dar, dacă căutați „teme gratuite Joomla”, puteți găsi multe opțiuni gratuite gratuite.

În mod alternativ, puteți utiliza în continuare Themeforest sau orice altă piață premium.

Instalarea este destul de directă. Trebuie să descărcați tema și apoi să o încărcați pe CMS.

 

Cum să editați site-ul dvs. fără să încurcați totul


Unul dintre cele mai importante moduri de a vă proteja site-ul este utilizarea unei teme child.
Puteți introduce CSS într-o temă child pentru a personaliza aspectul site-ului dvs. web. Există 2 motive pentru care faci acest lucru:

Este greu să îți strici site-ul – poți să intri întotdeauna în găzduire și să elimini pur și simplu fișierele cu temă child, dacă este necesar.
Vă protejează de actualizări – dacă actualizați o temă în WordPress (care este necesară deseori din motive de securitate), va șterge toate modificările pe care le-ați făcut în fișierele temă. O temă child nu va fi afectată, așa că nu trebuie să pierdeți timp pentru a reface modificările.
Creați o temă child în WordPress: Motivul pentru care majoritatea site-urilor sunt hackate este din cauza software-ului învechit. Având în vedere cât de des WordPress, temele și pluginurile sale sunt depășite, trebuie să actualizați întotdeauna totul, atunci când este posibil pe serverul dvs. web.

O temă child este o necesitate în WordPress.

Crearea unei teme child presupune crearea unei noi foi CSS (puteți utiliza un simplu editor de text) și adăugarea informațiilor de bază ale temei.

De acolo, trebuie doar să îl încărcați pe WordPress (ca orice altă temă) și să îl activați. Deoarece nu există nicio funcționalitate în tema copilului dvs., WordPress va continua să utilizeze tema părintească (atât timp cât o identificați corect în tema copilului).

Iată un ghid complet și simplu pentru crearea unei teme child.

După ce ai o sub-tema (tema child), o poți vedea navigând în „Aspect> Editor”. Puteți adăuga orice CSS personalizat dorit și apoi faceți clic pe „salvați” pentru ca modificările dvs. să intre în vigoare.

Creați o subtemă în Drupal: Dacă mergeți cu Drupal, nu puteți crea o temă „copil”, dar puteți crea o „subtemă”.

Este același concept. Puteți aplica stiluri sub-temelor, care vor înlocui tema părinte.

În acest moment, ar trebui să aveți un site web care să funcționeze și să arate decent.

Puteți termina în cele din urmă cu majoritatea lucrurilor tehnice și puteți trece la lucrurile pe care inițial doreați să le faceți.

În timp ce acesta va varia, în funcție de proiectul sau afacerea dvs., încercați să faceți următoarele 4 lucruri.

Pasul 1 – Obțineți un logo: Branding-ul este important. Un logo este unul dintre principalele moduri prin care clienții vă vor recunoaște afacerea.

Dacă aveți deja o afacere, este posibil să aveți un logo, ceea ce face acest lucru ușor. Dacă nu, va trebui să creați unul. Iată câteva opțiuni diferite pentru a găsi designeri:

Firma de web design – Aceasta este cea mai buna optiune, pentru ca webdesigner-ul a mai facut asta si stie ce face
Fiverr – Veți plăti 5-20 USD pentru a obține un logo. Nu veți primi un logo uimitor pentru acest preț, dar poate fi bine să incercati.
Upwork – Postați un loc de muncă aici și designerii vor aplica pentru a vă crea logo-ul. Muncitorii străini sunt de obicei foarte ieftini, în timp ce designeri occidentali cu experiență ar putea costa câteva sute de dolari. Din nou, primești pentru ce plătești.
Dribbble – Dacă doriți un logo de top, căutați „logo” pe Dribbble. Căutați designurile care apar, până când găsiți un designer care vă place. Contactați-i și angajați-i. Acesta este cel mai scump dintre toate opțiunile.

Pasul 2 – Faceti un continut de bază: În acest moment, aveți un site web destul de gol. Începeți să vă familiarizați cu CMS. Apoi, creați pagini de bază, cum ar fi pagina „Despre noi”.

În continuare, începeți să completați pagina de pornire cu primul mesaj (mesaje) pe care doriți să-l vadă vizitatori noi.

Pasul 3 – Instalați analiza de trafic: în timp ce analizele nu contează imediat, le veți dori curând.

Instalați codul de analiză Google în site-ul dvs. web, astfel încât să puteți urmări orice vizitator.

Pasul 4 – Planificați-vă strategia de marketing. Acum, când aveți un site web și știți cum să îl folosiți, este timpul să vă dați seama cum veți primi vizitatori pe site.