Retele de calculatoare

retele de calculatoareCe este externalizare unei retele de calculatoare

Externalizarea rețelei este un contract care implică achiziționarea de servicii de gestionare a rețelelor sau a sistemelor de telecomunicații companiei, pentru gestionarea, consolidarea, menținerea și sprijinirea infrastructurii  sau a activelor de telecomunicații ale întreprinderii (inclusiv fixe și fără fir). În plus față de gestionarea rețelelor sau a telecomunicațiilor, externalizarea rețelei izoleaza acele servicii furnizate în mod specific într-un contract pe termen lung în sprijinul infrastructurilor de rețea: servicii de consultanță, AD și integrare în rețea, implementarea infrastructurii de rețea și servicii de asistență.

Externalizarea rețelelor de întreprinderi si a celor publice

Freeline Design segmentează rețeaua în două categorii: externalizarea rețelelor de întreprinderi și externalizarea rețelei publice. Externalizarea rețelei de întreprinderi nu include servicii profesionale discrete, bazate pe proiecte sau servicii de augmentare a personalului. De asemenea, externalizarea rețelelor de întreprinderi nu include servicii legate de instalațiile de cablare fizică sau alte servicii legate de instalații (cum ar fi sistemele de condiționare a energiei). Pentru externalizarea rețelei publice, includem servicii legate de rețeaua de transport, sistemele de suport pentru afaceri și operațiuni. Nu sunt luate în considerare ITO-urile interne, nici serviciile legate de facilitățile rețelei publice și de planificarea logisticii (de exemplu, puterea DC, achiziția de terenuri și plasarea turnurilor). În mod similar, serviciile profesionale discrete, bazate pe proiecte sau serviciile de augmentare a personalului (denumite în mod obișnuit engineer-furnish-install) nu sunt incluse în outsourcing-ul rețelei publice.

Costuri externalizare

Astăzi, multe organizații investesc o mare parte din bani în gestionarea serviciilor de rețea. Necesitatea de a gestiona, de a spori, de a menține și de a sprijini infrastructura premiselor / rețelei centrale și a activelor de telecomunicații ale întreprinderilor a determinat creșterea cererii de externalizare a rețelei. Planificarea eficientă a serviciilor de rețele de outsourcing deține multe beneficii potențiale – considerăm că externalizarea rețelei permite organizațiilor să economisească aproximativ 20% -30% din costurile de operare, în același timp crescând productivitatea angajaților.

Outsourcing în rețea

Termenul „outsourcing în rețea” nu este nou pentru cei mai mulți administratori de resurse. De fapt, piața este matură și există  tracțiune în curs de dezvoltare în mai multe verticale din industrie, precum și companii de toate dimensiunile. Natura competitivă a industriei a determinat organizațiile să își regândească rolul de externalizare a rețelei. Pentru unele organizații, externalizarea rețelei oferă o abordare gestionată și integrată a rețelei pentru cei care nu doresc să dețină sau să ruleze resursele legate de rețea sau de rețea. Necesitatea de a controla cheltuielile și de a ține pasul cu schimbările tehnologice rapide a forțat organizațiile să vadă outsourcingul ca o modalitate de a-și transforma rețeaua.

Transformarea mediului de afaceri al unei întreprinderi într-o platformă convergentă de voce, video și de date necesită un partener strategic de externalizare. Cu un partener de outsourcing la bord, organizațiile pot utiliza profesioniști calificați în rețea pentru a utiliza tehnologiile emergente din rețea și pentru a-și transfera riscul tehnologic, concentrându-se în același timp pe activitățile lor principale. Majoritatea companiilor și-au dat seama de beneficiile oferite de serviciile IT și oferă acum servicii IT integrate cu servicii de conectivitate sau ca entitate separată. Organizațiile care caută servicii de outsourcing sursă pot evalua furnizori din trei segmente diferite (în funcție de contractele lor anterioare și de relațiile cu furnizorii):

CSP (de exemplu, AT & T, BTGS, Orange Business Services, Telefonica, Verizon și Vodafone)
SI (de exemplu, Accenture, CSC, date privind dimensiunile, tehnologii HCL, HP, IBM și Wipro)
OEM (de exemplu, Avaya și Cisco)
Există câteva provocări în materie de aprovizionare cu telecomunicații ale întreprinderilor, printre care lipsa flexibilității în stabilirea prețurilor și al stabilirii domeniului de aplicare și a calității incoerente a serviciilor în regiuni și a reducerii nerealizate a costurilor. Cu toate acestea, o organizație care urmează principalele practici de externalizare a serviciilor de rețea și de telecomunicații ar putea aduce economii de costuri potențiale de 30% în cheltuielile furnizorilor.

Externalizarea funcționalităților de rețea

Externalizarea funcționalităților de rețea end-to-end fără a răspunde provocărilor legate de modelele de furnizare a serviciilor expune organizația la riscuri financiare și operaționale semnificative. Pentru a elimina riscurile și a obține beneficii maxime, organizațiile trebuie să ia în considerare cele mai bune practici:

Simplificați procesul prin menționarea unor procese de terminare specifice în timpul negocierilor contractuale. Includeți puncte legate de taxele și obligațiile legate de reziliere legate de transferul de active.

Cum evaluam

Evaluați și documentați principalii indicatori de performanță necesari pentru a monitoriza performanța furnizorului. Includeți măsuri pentru fiecare aspect în ceea ce privește escaladările, anularea, neacceptarea și performanța slabă.
Planificați în mod cuprinzător înainte de a externaliza serviciile de rețea unui furnizor. Desfășurați discuții cu echipe IT și părțile interesate înrudite pentru a înțelege cerințele de afaceri și planurile viitoare.
Evaluați avantajele potențiale ale costurilor, complexitatea și factorii de risc în migrarea infrastructurii și serviciilor de rețele IT într-un mediu complet externalizat

Contact

Freeline Design SRL
STR. TURNULUI 5 E
Tel: 0736097455
Mail:admin@webbrasov.ro

Print this page
Urmariti-ne pe Facebook

Privacy Preference Center

Necessary

Advertising

Analytics

Other